Stenen sjouwen in Nepal

Purna Yoga

Na een busrit van 8 en een half uur ben ik aangekomen in Pokhara. Van het stadje heb ik nog niet veel gezien. Terwijl we er met de bus doorheen reden regende en onweerde het. Op het busstation stond mijn taxi chauffeur al te wachten en 15 minuten later werd ik heel warm verwelkomt in het Purna Yoga centrum. Het is zo mooi hier! Het centrum ligt een paar honderd meter hoger en je kijkt uit over het meer. Ik heb een fijne kamer die ik deel met een Engels meisje. Zij blijft hier 3 dagen. Ik heb me op mijn gemak geïnstalleerd en daarna genoten van een heerlijk diner. Alles is super vers en gezond, echt genieten na bijna iedere dag 2 x Dal Bhat. Vooral groenten en fruit heb ik de afgelopen weken erg gemist. Na het diner was er een fijne meditatie in een prachtige ruimte. Mijn eerste nacht hier heb ik goed geslapen.

Vanochtend werden we om 06.00 gewekt door het geluid van een klankschaal. Om 06.15 start het dagprogramma. Ik heb inmiddels wel wat yoga ervaring en de oefeningen gingen me redelijk goed af. Ook meditatie is niet nieuw voor mij en het is fijn om ook wat nieuwe manieren van mediteren te leren. Yogin Nadal cleansing is het schoonspoelen van de neus en de voorhoofdsholtes met zout water. Ik zal jullie de details besparen maar na de cleansing voel ik al dat er een hoop is opgeruimd daarbinnen. Het klinkt misschien raar maar, door alle rook en stof die ik de afgelopen 2 maanden heb binnen gekregen n voelt mijn lijf vanbinnen echt vies. Er werd zoveel troep verbrand in het huis van Maya, vooral ook plastic en er werd ook zoveel gerookt. Mijn lijf heeft echt behoefte aan een grondige schoonmaakbeurt. Ik zit nu in het zonnetje te wachten op een Aromatherapy stoombad.

Ik geniet!!!

Reacties

Reacties

Moniek

Yvonne, je hebt het verdiend!
Geniet van elk moment zolang je hier mag zijn!

Hilde

Oh wat héérlijk Yvonne! Dit is echt genieten, en dat doe je gelukkig!
Liefs!

Nieske

Wauw, klinkt super!! Heerlijke verwennerij de komende dagen...
Lekker genieten van al die weelde! Liefs

Susan

Wat heerlijk! Straks weer een schoon lichaam met een schone geest. Geniet ervan!

Peter en Toos

Jij komt straks herboren en super gezond terug! xxxxxx

Riank

Klinkt:GEWELDIG!

Rian van Geel

Oh Yvonne dat is heerlijk genieten, kan me dat best voorstellen na al dat stof.
Dus geniet er met volle teugen van!
Liefs !

MoniqueW

Wat een reis van uitersten, zo bijzonder!

marleen

Dit past goed bij onze Yvonne.
Yoga.
Goed dat je al wat meer vanaf weet, kan je je helemaal overgeven.( of geven, hoe zeg je dat?)
Mooi gekozen afsluiting Yvon!!!!!!

Elly

Ha Yvonne, wat leuk om al je verhalen te lezen. Wat een beleving voor jou. Geniet er van!!

Anky

Geniet er lekker van!

Ingrid/ Indira

Geweldig Yvonne,
Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben nu 5 weken thuis, ik heb al 2 antibioticakuren en nieuwe hooikoorts/ huisstofmijtmedicatie gehad. Ik begin nu eindelijk het gevoel te krijgen dat "de troep" er uit is :-).
Geniet er van meis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active