Stenen sjouwen in Nepal

Ontelbaar veel zware stappen....

Donderdag 06 april al vroeg vertrokken terug naar Pokhara. Fijn om weer terug te gaan naar het Purna centrum. Ik verblijf voor 1 nacht in het guesthouse en zal daar de groep ontmoeten met wie ik de trekking ga doen. We zijn met 6 vrouwen, 2 Noorse vriendinnen, een Australische vrouw, een Belgische en een Duitse. Agni gaat mee als yogaleraar en begeleider en Harrypu is onze gids. Ook hebben we 3 dragers. Vrijdagochtend met de bus naar Nayapul gereden waar we om 13.00 aan onze trektocht konden beginnen. De eerste dag is niet echt zwaar, ongeveer 400 meter geleidelijk klimmen naar onze eerste overnachtingsplaats Hille, op 1495 meter. Veel regen en onweer maar toch een fijne eerste dag gehad. Heerlijk om weer te wandelen.

Helaas slaap ik al een paar nachten slecht en daar heb ik last van. Absoluut niet fit vertrokken voor de tweede dag, een zware klim van 3500 steps in de bakkende zon. Op deze dag heb ik een paar keer zelfs voor wat regen gebeden, maar dat bleef uit. Na ongeveer 5 uur zwoegen en afzien plof ik meer dood dan leven neer op mijn bed in een gezellig guesthouse in Ullrich (2070 meter). We worden hartelijk ontvangen en er wordt super lekker voor ons gekookt. Helaas weer een slapeloze nacht en ik zie op tegen de tocht van vandaag. Ik voel me redelijk uitgeput en al snel raak ik mijn zelfvertrouwen een beetje kwijt. Na een korte jankpui lukt het me om mezelf te herpakken en rond half 3 kan ik op het terras van guesthouse Snowland genieten van een fantastisch uitzicht en een heerlijke lunch.

Morgenvroeg om 04.30 klimmen we het laatste stuk naar Poon Hill (3210 meter) om te gaan genieten van hopelijk een prachtige sunrise.

Reacties

Reacties

Riank

Tjee Yvonne, wat erg. Niet slapen breekt je. Wat heb jij een allemachtige, kolossale, indrukwekkende boel dingen om op terug te kijken straks. Houd vol, je kunt het. Kus

Hedwig

Yvonne, hopelijk slaap je binnenkort als een roosje. Het kan aan de hoogte liggen, vooral als je daar gevoelig voor bent kan 1800 meter al net te veel zijn. Xx

Joep

Het blijft mooi om je blog en je reisverhalen te lezen. Je slaat je er op een bijzondere manier door heen, ook al heb je last van slecht slapen......Toi,toi ,toi , hopelijk brengen mooie vergezichten veel voldoening! Nog bedankt voor je verjaardagsgroet!

Nieske

Je kunt het!! Komt goed hoor, hoop dat je nog wel kunt genieten van al dat moois om je heen... liefs

Petra

Hey lieverd, hoop dat je de slaap te pakken krijgt. En vergeet niet dat je jezelf bij je hebt met heel veel kracht in huis. Dikke kus Powervrouw.

Ingrid

Sterkte meis!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active