Stenen sjouwen in Nepal

De eerste 24 uur

Kathmandu is overweldigend en ik heb nog maar een heel klein stukje gezien. Ik ben nu 2 keer in mijn eentje een stukje gaan struinen maar ik ben als de dood dat ik verdwaal. Het is zo druk en er zijn geen straatnaambordjes zoals bij ons. De wegen zijn bijna geen van allen bestraat, stoffig, modderig en vol met stenen en kuilen. Motoren, auto's, brommers, scooters, bussen, fietsen, vrachtwagens, handkarren, voetgangers, kippen, honden, koeien, alles gaat toeterend, bellend, blaffend en loeien langs elkaar af. De winkeltjes hier in de buurt zijn vooral klein, onduidelijk om te zien wat ze verkopen en ....of ze wel iets verkopen. Ik ben een bezienswaardigheid en ik voel me een beetje een voyeur. Het vrijwilligershome is een groot groen gebouw met meerdere verdiepingen. Ik deel een kamer met 5 anderen. In het totaal zijn er momenteel zo'n 20 vrijwilligers hier en die komen en gaan. Er zijn veel projecten in en rondom Kathmandu: werken in een ziekenhuis, les geven in een klooster aan boeddhistische monniken, werken in een weeshuis, maar ook olifanten verzorgen in het natuurpark of werken met zwerfhonden. Het constructie programma, waar ik ga werken, ligt een stuk buiten Kathmandu, ik geloof zo'n 5 uur rijden. Ik zal dus door de week daar verblijven. de omgeving schijnt erg mooi te zijn. Het verblijf is zeer primitief, geen douche, geen WiFi maar in de weekenden kom ik terug in het vrijwilligershome dus dan kan ik me schoon schrobben en mijn blog bijwerken. Maar....eerst de introductieweek die morgen begint. Ik heb er al hele leuke positieve verhalen over gehoord en ik ben heel benieuwd.

Reacties

Reacties

Rob en Anne-Mieke

Wat een avontuur!
We hebben intussen kennis gemaakt met Marc.
Je huis en de katten zijn in goede handen.
We wensen jou veel succes en hou je haaks.

Helm@

Thanxxx voor de update Yvonne en wat een indrukken. Mooi zoveel verschillende projecten met vast ook zoveel verschillende mensen. Geniet van je introductieweek en stap voor stap op weg naar die keien die je mag gaan sjouwen.
Liefs Xx

Petra

Ik vind het superstoer allemaal! Veel plezier! Dikke kus

Marleen

Dit worden mooie verhalen voor een boek over jouw ervaringen van een stukje Nepal op het eind van je reis aldaar Yvonne!
Dat wordt genieten ervan ,ook voor anderen.
Voorzichtig vrouw, het is allemaal soms te veel om te behappen,(mediteren kan jij !)kan jij voor je rust) maar....... Daar heb je dan toch ook veel voor terug.
Dank voor de meereis op afstand.
Liefs

Elly

Prachtig om te lezen wat je mee maakt. Veel plezier!!

Sandra

Spannend allemaal maar ook zo mooi! Ontdekken invoelen en doen.. lieverd ik zie uit naar je updaten daten!

Nieske

Mooi om te lezen Yvonne.
Heel herkenbaar toen ik kennismaakte met Afrika!
Liefs en alvast een mooie week gewenst... liefs

Rian.k

Wat een indrukken. Die kluiten elektriciteitsdraden, zomaar vlak boven je hoofd. Hoe is het mogelijk dat daar niet veel meer ongelukken gebeuren. Kep ze ook gezien. Niet in
Katmandu want daar ben ik niet geweest????

Rian.k

Hee, ik had een smiley gestuurd maar die is in vraagtekens veranderd.

Jet

Wow????

Jet

Alle bijgevoegde emoticons worden ???? Denk ik.

Hilde

Wat een avontuur, wat een indrukken!
Veel plezier meis en pas goed op jezelf!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active