Stenen sjouwen in Nepal

Nepal Namaste!

Mijn laatste uurtjes in Nepal tikken weg. Ik zit op het dak van een guesthouse aan het ontbijt. Over een uurtje komt de taxi me ophalen om me naar het vliegveld te brengen. Terug kijkend zijn de 3 maanden omgevlogen. En wat het ik een hoop gedaan, gezien, meegemaakt en vooral ook geleerd. Wat zijn de mensen bijzonder hier. Zo lief en vriendelijk, behulpzaam, zorgzaam, ze delen wat ze hebben, ze zijn arm maar zo tevreden terwijl wij altijd maar op weg zijn naar meer. Ook als de koelkast nog voel ligt gaan we even naar de supermarkt voor net datgene wat er niet is.....

De natuur is overweldigend mooi en indrukwekkend. De jungle is zo groen en overal zie je prachtige bloemen, rijk aan grote en kleine dieren, de bergen zijn majestueus en zo ongelofelijk ruig en hoog, de meren zijn prachtig. Helaas is Nepal ook erg vuil, zo veel afval overal. Iedereen gooit werkelijk alles op straat, uit de auto, uit het raam. Iedereen veegt iedere dag keurig zijn of haar eigen paadje aan maar daar blijft de troep dan ook gewoon liggen. Gelukkig wordt er in winkels al minder in plastic zakken gedaan en kun je aan de kassa voor 10 cent een stoffen tasje kopen. De overheid doet zijn best om iedereen van stromend water te voorzien waardoor de enorme hoelveelheid aan plastic flessen hopelijk ook verminderd.

Nepal, ik heb ontzettend van je genoten. Ik sluit je in mijn hart. Ik neem geen afscheid.....ik kom terug. Namaste!

Reacties

Reacties

Hedwig

Wat een ontroerend (voorlopig) afscheid..

Hilde

Wat ontroerend mooi Yvonne! Goede reis, kom goed thuis! Liefs x

Helm@

laten we gaan consuminderen i.p.v. consumeren! Safe trip home, fijn je weer te zien volgende week! Big hug voor nu en woensdag life Xx

Sandra

Whauw Yvon ben geraakt door je mooie woorden.....goede reis!! En een fijne thuiskomst...

Kevin

Been looking at all your pics and reading your wonderful stories.can't believe you've been away for 3 months!! Have a nice trip home

Ingrid

Goeie terug reis meis..thuis eerst alles herbeleven..geniet ervan!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active