Stenen sjouwen in Nepal

Jungle hike, een fantastische belevenis

Donderdag, 12.30, terug op mijn hotelkamer in Subarnapur, na 2 en een halve dag wandelen door de jungle in het national Parc Chitwan. Het was echt SUPER . Dinsdag ochtend werd iK opgewacht door mijn 2 gidsen, Som en Rash, 2 oudere mannen, alle twee in de jungle geboren toen het nog geen National Parc was. En....ik had het niet beter kunnen treffen. Ze kennen de jungle als hun broekzak, ze zien alles, ze ruiken alles en ze eten alles over wat er leeft, groeit en bloeit. Vooral Rash vertelt graag. Hij loopt ook meestal voorop of naast mij en Som loopt achter mij. Het voelt zo geweldig overweldigend om daar te lopen, echt zo dicht bij de natuur te zijn, er als mens even onderdeel van uit te mogen maken.

Al heel snel vinden we voetsporen van een tijger en van een neushoorn. Het is zo spannend te weten dat er om je heen zoveel wilde dieren leven en dat je ze ergens ineens kunt tegen komen....of niet. Dan ineens staan daar 3 wilde olifanten. Whauw! En even daarna zie ik mijn eerste neushoorn, wat een imposant dier! Meerdere soorten rendieren, wilde varkens, wilde kippen ( die prachtige kleuren hebben en echt kunnen vliegen!), wilde pauwen, ontelbaar veel prachtige grotere en kleinere vogels met de meest prachtige kleuren, de enorme variatie aan vogelgeluiten, verschillende soorten apen, krokodillen, prachtige bloemen, bomen, planten, termietenheuvels. Op een gegeven moment zien we verse sporen van de tijger, voetafdrukken, verse poep, en we besluiten in een uitkijktoren te wachten. Helaas....na ruim 2 uur nog steeds geen tijger en we gaan toch maar weer verder. Aan het einde van de 2de dag krijg ik toch nog een kado: een zwarte beer met 2 jongen. De beer liet zich goed horen om zijn jongen te beschermen.

De logde waar ik 2 nachten verbleef was ook top. Voor nog geen €10 per nacht had ik een kamer met een tweepersoons en een eenpersoonsbed, een heerlijke warme douche, toilet, en ontbijt. Voor het avondeten met een grote fles Nepalees bier moest ik 600 rup afrekenen, dat is ongeveer €5 .

De gidsen stellen voor om er nog een halve wandeldag aan vast te plakken in de hoop toch nog een tijger of beer te kunnen zien. Ik hoef er geen seconde over na te denken! Helaas ook vanochtend geen tijger of beer gezien. Wel weer heel veel sporen en ook dat is al heel indrukwekkend om te zien. Ook deze ochtend nog een kado van moeder natuur.....2 grote neushoornvogels vlogen over ons heen en lieten zich, hoog in een boom, bewonderen. Ook de gidsen waren helemaal onder de indruk want deze vogels zien ze hier niet vaak!

Chitwan, wat een prachtig natuur reservaat, wat een fantastische belevenis, om nooit te vergeten.....

Reacties

Reacties

Corrian

Super verhaal Yvonne en ik kan je enthousiasme helemaal voelen. Ook herkenbaar hoor. Hoop dat je nog lang nageniet

Hilde VH

Wat een mooi verhaal, Yvonne! Je vertelt het ook zodanig dat het voelt of ik erbij was :-)

Nieske

Wauw dat klinkt super goed en wat een ervaring/belevenissen... En wat heb je het getroffen met je gidsen!! Waarom 2?

Barbara

Ik blijf met je mee lezen...... Wat maak je toch veel moois daar ! Je verhalen en foto's nodigen uit om ook mijn eigen reiswensen te gaan behalen, thanks ; )

Moniek

Wat een belevenissen Yvonne!
Maar dit is er een die je nog lang zal bijblijven. Leuk om je te volgen en je schrijft erg leuk!

Ine

Fantastisch Yvonne, wat een beleving. Zo bijzonder!

Helm@

Het leven is mooi Yvonne! Thanxxx voor je inspirende verhalen. Namesté!

Rob en Anne-Mieke

Wat een fantastische belevenis Yvonne.
Dan besef je eens te meer waarom we zuinig moeten zijn op de natuur!

Jan van tilborg

Wat een mooie verhalen , we genieten mee, veel goeds en groetjes, ook van Margaret

Jet

Mooie reis Yvonne.????????

Paul en Nsndl

Prachtige verhalen en foto 's . Have fun en succes daar .
Grtz
Paul en Nandl

Martleen

Dit lees je in een boek,
Zie je in een bioscoop
Thuis op de bank in je pijamabroek voor de tv, .....maar jij in het echie!!!!!!!!!!!
Een groot cadeau!!
Liefs en.... toch ook voorzichtig zijn.

Petra.

Super. Fantastisch om zo door de jungle te mogen lopen.

Ria

Zo nu & dan aan jou & de trip gedacht..wat mooi...!

Anneke

Super om dit mee te beleven.

Hilde

Wat fantastisch Yvonne, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en wat leuk om mee te kunnen lezen! Zoals jij het beschrijft is het net of ik er een beetje bij ben! Liefs!

Riank

Met alle vorige sprekers eens! Ik voel bijna mijn adrenaline stromen. Wat moet die van jou gestroomd hebben!

Leny

Wat indrukwekkend om te lezen.je hebt wel lef om zo door de wildernis te durven lopen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active