Stenen sjouwen in Nepal

Het weeshuis voor meisjes

Via een vrijwilligster die werkt in het weeshuis voor meisjes, was ik, samen met nog een paar andere vrijwilligers, uitgenodigd voor een bezoek aan het weeshuis voor meisjes. Het was een super fantastische belevenis. De Didi's en de kinderen stonden ons op het plein bij het huis op te wachten en we werden verwelkomt met bloemen. Vervolgens kregen we een rondleiding door het huis. Daarna werden we getrakteerd op een 2 uur durende show van dans, en zang. Heel veel kinderen hadden iets voorbereid en zelfs de aller kleinste kinderen deden mee. De middag werd afgesloten met een fantastisch diner samen, een overheerlijke Dahl bat.

in het verleden werd het weeshuis gesponsord door de goverment. En ook The Green Lion zorgde voor vrijwilligers en het geld dat de vrijwilligers betaalden ging ook voor een deel naar het weeshuis. Om de een of andere,voor mij onduidelijke reden,krijgt het weeshuis inmiddels geen geld meer van de goverment en The Green Lion stuur geen vrijwilligers meer naar dit project. Ze zijn nu totaal afhankelijk van giften en ze vechten om het hoofd boven water te houden. Er wonen ongeveer 60 kinderen, van baby's tot maximaal 18 jarigen. Ze krijgen een bed ( de baby's delen een bedje met 2 of 3) , eten, liefdevolle verzorging en goed onderwijs. Vooral dat laatste wordt heel belangrijk gevonden zodat de kinderen een toekomst op kunnen bouwen.

Het huis is ruim en ziet er goed en schoon uit. De kinderkamers zijn erg sober en er is vooral behoefte aan meer bedjes voor de baby's en dekentjes. De baby's hebben geen paupers zoals bij ons maar doeken, waardoor ze vaak nat zijn en ook de matrasjes en de dekens. Er is bv ook geen zeep of shampoo. Momenteel is er een luizenplaag maar helaas niets om de plaag te bestrijden. De keuken is inmiddels aardig ingericht met potten en pannen die ze gekregen hebben van giften via vrijwilligers. Maar, het dak van de keuken is slecht en moet dringend vernieuwd worden. Als het regent dan komt de keuken blank te staan. Ook speelgoed is er nagenoeg niet.

Van enkele vrienden/vriendinnen heb ik geld gekregen om iets goeds mee te doen hier in Nepal en ik heb besloten om dat aan het weeshuis te doneren. Ingrid, een van de vrijwilligers daar, gaat, samen met de directeur van het huis, inkopen doen zodat ook echt al het geld goed wordt uitgegeven. Zelf heb ik stukken zeep, pakken luiers, tandenborstels, snoepjes en koekjes , pennen en kleurpotloden gekocht.

Het was een prachtige indrukwekkende ervaring. Ik voel me enorm dankbaar voor deze dag.

Morgen gaat om 06.00 de wekker en dan vertrek ik naar mijn werkproject. Ik heb daar geen WIFi, geen internet dus.....jullie horen vrijdagavond of zaterdag weer van mij.

Ik heb zo'n zin om aan de slag te gaan!!!!


Reacties

Reacties

Corrian

Superverhaal Yvonne en mooi te lezen dat het geld direct gebruikt wordt.
Heel veel succes met je werkproject en ik wacht nieuwsgierig je ervaringen af.

Rian van Geel

Een heel mooi verhaal Yvonne en wat een mooi gebaar van jou om geld te schenken aan dit weeshuis.Mooi om te zien dat je dan ook echt iets kan betekenen voor die mensen.
Heel veel succes morgen op je werkprojekt!

Hedwig

Geweldig project Yvonne, veel succes komende week!

Lianne

Wat een mooi verhaal Yvonne.en wat zullen de kinderen blij zijn met je gift!
Ik begrijp uit je verhalen dat je weer goed beter bent?
Nou op naar je werkplek. Succes en tot horens.

Ria


..impressed, Yvonne. Mooie week gewenst.

Anja

Je verhaal maakt indruk op me Yvonne. Wat een fantastisch project en wat fijn dat jij ook wat voor hen hebt kunnen doen. Dat moet goed voelen. Nu op naar je werkplek. Ik ben benieuwd naar al die nieuwe ervaringen. Succes en pas goed op jezelf.
liefs...

Nieske

Wauw wat een indrukwekkende dag moet dat zijn geweest!
Mooi om zo iets te kunnen betekenen met jouw bijdrage....
Liefs en heel veel succes met je werkplek... Ik ben erg benieuwd hoe het je zal bevallen...

Helm@

Indrukwekkende dag voor je Yvonne, na de teleurstelling van vanochtend het bezoek aan het weeshuis en een mooie daad verricht voor ze. Super!!!
Op naar een STEENgoede week en dat wordt vast weer een KEI mooi verhaal volgend weekend. Liefs XXX

Peter en Toos

Wij genieten van je verhalen en kunnen ons helemaal voorstellen dat 's avonds je hoofd overloopt van
al deze indrukken en gebeurtenissen! Een geweldige ervaring voor je.
Op naar het stenen sjouwen, wij denken aan je!!! xxxxxx

Jose

Mooi verhaal en ontroerende foto's, Yvonne
Succes met de stenen.
Liefs,
Jose

Leny

Mooi om jouw verhalen te lezen. Succes.

Hilde

Wat mooi Yvonne en hoe bijzonder om daar iets te kunnen bijdragen. Heel veel plezier en succes komende week! Ben heel benieuwd naar je volgende avontuur!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active