Stenen sjouwen in Nepal

Meer tempels, een overheerlijk bord Dat bath en een onvergetelijke bus trip

Vandaag stond er een bezoek aan Pharping monastrie, Dakshinkali tempel en de Mother tempel op het programma. Om daar te komen moesten we eerst met de local bus naar het busstation in Thamel, ongeveer een half uurtje rijden. De local bus is een belevenis. Alles rammelt en kraakt, van de zittingen en de rugleuningen is niet veel meer over dan de kale planken en....met een beetje duwen en proppen kunnen er zeker 50 mensen in daar waar er bij ons max 20 in mogen. Geiten, balen met graan, manden met groenten en fruit gaan op het dak. Om in de bus te komen wring je je met heel je lijf naar voren en pers je jezelf daar de ingang. Als je wat lenig bent dan kun je ook door het raam klimmen. Na de rit moesten we overstappen naar een grotere bus en groter betekent dan dat er bij ons zo'n 30 mensen in kunnen en hier is het met 70 nog niet vol. De chauffeurs zijn gemiddeld 18 of 19 jaar en zijn vooral druk met hun telefoon en met de claxon. Al hotsend klotsend en botsend kwamen we na ongeveer anderhalf uur aan. Zoals je instapt stap je ook uit. Iedereen dringt en duwt totdat je weer buiten staat en daar wordt je dan weer geplet door iedereen die als eerste de bus in wil. Maar....de monastrie en de tempels waren de reis waard. En de lunch in een klein local restaurant was prima. We werden verwend met een overheerlijk bord Dal bath, rijst met groenten, curry en een schaaltje soep. Weer een dag vol indrukken. De avond met een groepje vrijwilligers gezellig etend en drinkend doorgebracht in Thamel en Net op tijd thuis want om 22.00 gaat de deur op slot en het licht uit.

Reacties

Reacties

Kevin glassey

Wonderful to read all your stories. Brings back lots of memories for me from my visit there. Enjoy it all

Corrian

Heerlijk herkenbaar Yvonne. Ik zie het zo weer voor me. Ook in je stijl van beschrijven herken ik de energieke Yvonne weer. Klopt dat?
???????? Corrian

Petra

Wat leuk om zo een heel klein beetje jouw reisgenoot te zijn. Wat een indrukken allemaal en ik krijg nog meer respect voor je dan ik al had. Wat een reis! Geniet maar! Dikke kus

Riank

Doodeng in zo'n bus hè Yvonne. Ik heb dat ook weleens meegemaakt en je moet er niet aan denken dat er een ongeluk gebeurt. Je denkt: nou, meer mensen kunnen er niet in maar dan worden er nog 15 bijgeduwd. Enfin, je hebt het overleefd en gelukkig ben je weer beter. Vanavond ga ik naar een sauwelavond want hier komt de carnaval er weer aan(doe ik niks meer aan) Alaaf!

Ineke

Wat een mooi verhaal weer. Heel indrukwekkend. geniet van je tijd daar!!

Nieske

Heel herkenbaar van mijn reis door Indonesië!
Geniet van al die prachtige indrukken, mooi om je zo een beetje te kunnen volgen!! Liefs

Hilde

Gewéldig Yvonne, dit lijkt me precies zoals je het je voorgesteld had! Genieten! Liefs!

marleen

Ik heb het gevoel dat je al een maand of wat weg bent. Al die avonturen,indrukken van het land , de mensen, de gewoonte, de natuur etc. Menslief te veel om te behappen (lijkt mij)En jij moet nog beginnen met het sjouwen. Goed dat je besloten hebt veel op te schrijven, kun je het verwerken en niet vergeten . Blij te horen dat je het weer beter met je gaat.
xxxx


{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active