Stenen sjouwen in Nepal

Bhaktapur

Bhaktapur is de op 2 na grootste stad in de vallei op 14 km van Kathmandu. Het is de voormalige koning-stad en een soort van openluchtmuseum. Tijdens de laatste aardbeving is hier veel verwoest en er was een gedeelte waar we liepen waar meer dan 600 mensen waren omgekomen. Onze gids Ramkumar is zijn huis kwijtgeraakt maar zijn gezin en zijn familie zijn ongedeerd gebleven. Ram heeft mij, samen te een groepje andere vrijwilligers, rondgeleid en hij heeft veel over de geschiedenis en over de hindoe goden en godinnen en tempels verteld. Soms erg verwarrend want al die goden verschijnen in verschillende gedaantes en poses dus wie nou wie is en waarom.....ik kan er nog niet goed wijs uit. De beelden en de tempels zijn echter prachtig. Ongelooflijk al dat handwerk! Met een klein groepje zijn we met Ram ook de middag opgetrokken. Hij heeft ons een bus ingeloodst de berg op waar de oudste tempel van Nepal staat, de Changu Narayan tempel uit de 4de eeuw. Vanaf de berg hadden we een prachtig uitzicht over de vallei. Door de mist waren de toppen van de Himalaya helaas niet echt goed zichtbaar.

Anky

Fijn om te lezen dat je weer zover bent opgeknapt dat je op excursie kan.
Wat een prachtige foto´s ook.
Je zult wel heel erg onder de indruk zijn van alles!
Geniet ervan met volle teugen!
Liefs

Hans

Prachtig en goed te horen dat je weer helemaal opgeknapt bent.

Rian van Geel

Fijn om te horen dat je weer wat aan de beterende hand bent zodat je kunt genieten van al dat moois daar,want wat een mooie foto's zeg en leuke verhalen erbij, schitterend, geniet er maar lekker van.
Liefs Rian

Joep van de Meerendonk

Hallo Yvonne,

ik lees over je prachtige reisverhaal .......Ik ben echt echt geboeid om op deze manier , jouw foto's en verhaal te mogen volgen. Geniet van je reis...........

Ingrid

Als jij ooit al die goden kent..dan is dat super knap..want als is daarzo bekant heilig ;-)
En moest je in de bus de ruimte delen met dieren..of viel het mee?
Bedankt voor het delen van je ervaringen..zo kom ik ook nog eens ergens ;-)

Ariane

Wat n indrukken Yvonne. Al die goden onthouden echt niet belangrijk lijkt me. De ervaringen zijn goud waard!! Fijn dat je weer beter bent

Hilde

Wat fijn zo'n goede gids Yvonne zodat jij het allemaal weer aan ons kunt vertellen :))
Leuk om te lezen en goed dat je zo ver opgeknapt bent! x