Stenen sjouwen in Nepal

Mijn eerste uitstap

Ik voel me een stuk beter! Vandaag met een groepje op stap gegaan. Vanochtend eerst naar een kleine farmers market geweest. Eigenlijk was het meer een kleine toeristische markt met wat locale producten en veel kraampjes met allerlei soorten brood en broodjes. Hier waren ook meteen veel toeristen. Daarna zijn we met een taxi naar het tempelcomplex Pashupatinath gegaan. Een gids heeft ons rondgeleid en heel veel vertelt over de rituelen en gebruiken rondom het cremeren van de lichamen van de overledenen. Het was echt heel indrukwekkend om dit te kunnen zien. Bij het tempelcomplex is ook een bejaardenhuis waar 220 oudjes (vanaf 65) worden verzorgd. Ze krijgen er gratis onderdak, eten, drinken en medische verzorging en ze zien er heel gelukkig uit. De mensen worden hier gemiddeld ongeveer 63 maar zien er dan echt uit als 90.

Nieske

Wat fijn voor je dat je je beter voelt en je eerste uitstapje hebt gedaan!
En dan ook nog zo indrukwekkend uitstapje!!
Vanaf nu wordt het alleen maar beter moet je maar denken...
Liefs en rust nog maar lekker uit zolang het nog kan.

Peter en Toos

We zijn blij te horen dat het het een stuk beter met je gaat. Vanaf nu ga je vast dubbel genieten van alles! Dikke knuffel Peter en Toos

Anja

Hoi Yvonne,
Fijn dat het beter gaat.
Goh...dat de mensen daar hoog in de bergen maar gemiddeld 63 worden. Dat is een lage gemiddelde leeftijd. Bijzonder zo'n bejaardenhuis. x

Kitty

Hoi Yvonne, fijn dat je je weer wat beter voelt. Als ik je verhaal lees, voel ik weer met je mee hoewel ik er in 2006 er ben geweest. De cultuurschok, niets is meer wat je denkt en de drukte. Maar denk maar zo, alles went! Ik zit nu in Noorwegen maar heb alles nog maar vanuit de bus gezien.
Geniet van je verblijf en onterecht lezen komt het helemaal goed. Liefs!

Hilde

Wat bijzonder! Moet je je voorstellen dat wij daar dan over een paar jaar al gelukkig zouden mogen zitten wezen ????

Helm@

He lieve troel, gelukkig gaat het weer beter. Mooi dat je de indrukwekkende dingen mee mag maken en met ons deelt. Hier is het met onze ouderen soms net andersom..... Tachtig jarigen leven soms nog als zestigers ;-)