Stenen sjouwen in Nepal

De eerste dag van mijn introductie cultuur week

Het is nu echt begonnen! Mijn groep bestaat uit 7 jongen mensen tussen 18 en 25. 2 meisjes uit Denemarken, 1 jongen en 1 meisje uit China en 1 jongen uit Amerika. Ik had natuurlijk gehoopt op ook wat oudere mensen maar....ik voel me wel op mijn gemak. De ochteniet startte met een ceremonie waarbij we onze Nepalese naam hebben gekregen. Mijn naam is Yashoda en het betekent moeder van Krishna, een van de belangrijkste hindoe goden. Daarna kregen we een hoop informatie over de gebruiken, de do's en dont's, de geloven, kleding en zo. Daarna hebben we een soort kennismakingsspel gedaan. Na de lunch zijn we met de locale bus naar de toeristische wijk van Kathmandu gegaan: Thamel. Alleen al de rit er naar toe was een belevenis. we hebben enkele uren rondgeslenterd door de kleurrijke en geurige straatje en een heerlijke kop zwarte koffie gedronken op een terras van een hotel (lekker veilig) ! Ik heb voor mezelf een hele warme trui gekocht want het is echt koud hier als de zon ondergaat. Thuis draai je even de verwarming aan maar dat kennen ze hier niet! Ook heb ik anthibiotica gekocht. Ik heb een hele nare hoest en af af toe stik ik er bijna in. Ik mag nu op een kamer alleen slapen want ik hou iedereen wakker. Ik hoop dat het morgen wat beter gaat.

Reacties

Reacties

Hedwig

Beterschap Yvonne, hopelijk is die vervelende hoest snel over met hulp van de antibiotica.

Peter en Toos

Sterkte Yvonne en beterschap gewenst. Zorg goed voor je
zelf. Fijn dat we zo op de hoogte blijven!
Peter en Toos

Susan

Beterschap Yashoda! ????
Vervelend dat je reis begint met een kwakkel....ik hoop dat de antibiotica snel gaat werken. Veel plezier bij je eerste introductieweek!

Liefs Susan

Susan

De vraagtekens waren een smiley......

Petra

Hey Yashoda, dat hebben ze goed ingeschat. Hebben al gezien wat een mooi mens in hun midden is. Beterschap! Dikke x

Nieske

Wat een prachtige naam heb je gekregen!
Heel veel beterschap en fijn dat ze jou een kamer voor jezelf hebben gegeven...
Liefs

Marjan

Wat een mooie naam Yvonne. Past precies bij je.
Ik hoop dat je snel opknapt.

Liefs
Marjan

Corrian

Beterschap Yashoda. Ook een beetje moeder van de groep deze week?
Ik krijg je nieuwsbrief inmiddels al vier keer dus meld een paar keer af. Hoop dat het goed gaat en ik straks niet alles kwijt ben xx

Hilde

Wat een mooie goed gekozen naam!
Jammer dat je begint met zo'n akelige hoest, hopelijk helpen de medicijnen. Beterschap en toch genieten hoop ik!
Liefs!

Lianne

Hele mooie naam en zo passend
Beterschap

Helm@

Yashoda, past je wel Yvonne! Beterschap en hopelijk doet de antibiotica snel z'n werk. Big hug Xx

Liane

Lieve Yvonne,

Wauw wat een mooie naam.
Ik geniet van je foto's het doet mij denken aan vele jaren terug toen ik daar ook was. Heel mooi.
Ik wens je veel beterschap. Heeft ook zijn voordelen een kamer alleen.

Dikke knf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active